Učenci , ki obiskujemo novinarski krožek, se zelo zanimamo za učitelje naše šole. Tokrat smo intervjujali učitelja matematike, Jeana Bohorča.
- Koliko let že poučujete na naši šoli?
Na tej šoli že šestnajsto leto.
2. Kdaj ste začeli razmišljati o poklicu učitelja?
Ko sem začel študirati.
2.1. Ste vedno imeli cilj biti učitelj matematike ali ste imeli še druge načrte?
Fizika in tehnika sta me zelo zanimali, a sem se na koncu vseeno odločil za matematiko.
3. Ali je bila matematika v vašem otroštvu lažja ali težja?
Dobro vprašanje. Bi rekel, da je bila lažja. V osnovni šoli je bila lažja, ampak matematika je tako ali tako matematika, mogoče je bilo manj snovi. Je pa res, da smo zato tisto snov bolj pilili. V srednji šoli pa je bila težja po nekem povprečju.
4. Kakšni se vam zdijo učenci na naši šoli?
Bom rekel, da je 99% zelo v redu učencev, 1% pa vedno nekje ostane, ki jih pa malo manj rad učim.
4.1. Imate kakšen posebej najljubši razred, ki ga radi učite?
Ne, imam pa razrede, v katere pa ne grem tako rad.
5. Ali ste imeli v času poučevanja na naši šoli kakšne smešne dogodke? Bi lahko kakšnega delili z nami?
Zdaj mi res ne pade na pamet. Verjetno jih je bilo veliko. Težko. Zdajle ste me presenetili s tem vprašanjem. Smešen dogodek se kakšen zgodi vsak dan, se pa vsak dan zgodi tudi kakšen dogodek, ki ni smešen. Teh, ki so smešni, je ogromno, tako težko enega izpostavim.
6. Imate katero matematično tekmovanje zelo radi? Na primer, da vam je bilo všeč v mladosti in zdaj?
Ja, recimo ta kenguru. Takrat je bilo tekmovanje, ki se je zdaj spet preimenovalo nazaj v Vegova priznanja. To tekmovanje mi je vedno bilo všeč in pri srcu.
7. Katero snov najraje poučujete pri matematiki?
Jaz imam zelo rad, kar se matematike tiče, zelo rad geometrijo. Imam pa rad tudi vse, kar je povezano s številkami, ker če tega ne bi imel rad, ne bi bil tukaj.
8. Pri pridobivanju ustnih ocen smo ugotovili, da imate drugačen sistem kot ostali učitelji. Ste ta način sami uvedli ali je bilo že tako prej? Če ste ga sami uvedli, bi pa nas zanimalo, kako ste prišli do tega sistema.
Prišel sem do tega, ko sem matematiko že študiral. Nekako sem ugotovil, da se najprej učim reševati naloge, potem pa si pogledam matematično teorijo. In na koncu sem prišel do sklepa, da je zelo dobro, če vsaj nekaj teorije poznaš, ker jo znaš potem zelo hitro povezati s samo matematično nalogo. Je pa dejstvo, da mogoče v šestem razredu otroci še tega tako ne sprejmejo, ko pa pridejo v osmi razred, pa že vidijo, da mogoče pa ni slabo malo teorijo prebrati, preden začnejo nalogo reševati, da jo lažje razumejo.
9. Kaj imate pri poklicu najraje?
Najraje? Ko mi otroci rečejo:”Kaj je že konec ure?” Kaj to pomeni, vemo, da jim je bilo zanimivo in da so nekaj od tega odnesli. To mi je najbolj všeč.
10. Ali lahko naštejete dva razloga, zakaj je dobro biti učitelj in enega, zakaj tega poklica ne bi priporočali mlajšim generacijam?
Hm. Zakaj je to lep poklic? Ker delaš z znanjem. To je velika prednost. Tudi sam se mogoče učiš pa mogoče še vedno, ker se generacije spreminjajo. Zakaj pa ne bi več priporočal tega poklica? Če mene zdaj vprašate, star sem dvainpetdeset let. Težko, da bi se še enkrat za to odločil. Generacije se toliko spreminjajo, otroci, z njihovimi starši, težko včasih razumejo, kdaj hočemo učitelji otrokom dobro. V večini primerov nismo zato tukaj, da bi otroke jezili s slabimi nameni. Če ga skregam, je to samo zato, da ga mogoče opozorim, da nekaj ne dela v redu.
11. Kaj radi počnete v prostem času? Imate kakšen hobi, da odmislite malo službo?
Ja, hodim v hribe. Hodim v hribe. Pa, seveda, tisto, ko sem imel dopust pa šel malo na morje med ribiče.
11.1. Kateri pa je najvišji vrh ki ste ga dosegli?
Najvišji vrh v Sloveniji. 2864 metrov.
12. Imate kakšno sporočilo za bralce Korakov?
Naj berejo in naj se odločijo za študij matematike.
Učitelju Jeanu se zahvaljujeva za zanimiv intervju ter mu želiva še veliko zabavnih matematičnih ur!
Maks M. in Eva T., 7.a